HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

 

Tisztelt Szakértő!
 
Szeretném megtudni, hogy mennyi támogatásra leszek jogosult a szülést követően. 2010 június 12-re vagyok kiírva.
Munkaviszonyom van több éve, így biztosítva vagyok. Igaz, részmunkaidőben dolgozom.
2009 szeptember 1. óta 6 órás a munkaviszonyom, bruttó 60.000 ft-os a bérem, ezt megelőzően 4 órában voltam, bruttó 50.000 ft-tal bejelentve.
illetve nem tudom számít-e valamit, hogy egy Bt-ben beltag vagyok.
 
1. az első kérdésem az lenne, hogy a 2009-es naptári év bérei alapján számolják ki a juttatásokat, vagy a szülést megelőző 4 naptári negyedév alapján? Mert erre vonatkozóan ellentétes információkat kaptam.
Esetemben ez azért érdekes, mert ha beleszámít még az idei év első negyedéve, akkor átjelentenének 8 órába, vagy esetleg magasabb bért kapnék, hogy ezzel is növelhessük a későbbi támogatás összegét.
 
2. Szeretném megtudni, hogy kb. mennyit fogok kapni (sokat biztos nem) és hogy egyáltalán megéri-e ezzel foglalkozni, vagy olyan alacsony összeget kapnék, ami annyi lenne, mint a gyes.
Amennyiben beleszámít még az idei első negyedév, mi érné meg? esetleg ha minimálbérre, 73.500-ra vagyok bejelentve, vagy 100ezer bruttóra? és számít-e, hogy ezt az összeget 6 vagy 8 órás munkaviszonyban kapom? melyik a jobb?
 
3. mettől meddig kapnék tgyás-t, gyedet, gyes-t, és mitől függ melyiket kapom? illetve melyik mekkora összeg lenne.
 Elnézést a sok kérdésért, összességében azt szeretném tudni, hogy hogyan kaphatnék jelen helyzetben majd a legtöbbet, készen arra, hogy, amennyiben beleszámít (visszamenőleg) január 1-től magasabb bérre vagy akár teljes munkaidőre is be lehetnék jelentve (ha több járulékot is kell fizetnem a magasabb bér után, feltételezem, hogy a szülést követő 2 évben megtérülne).
Segítségüket előre is köszönöm:
 
Ditta
 
 
Kedves Ditta!
 
1. A biztosításhoz kötött ellátások számításának irányadó időszaka elsődlegesen a szülést (vagy akár a táppénz kezdőnapját) megelőző naptári év. A 2009-es jövedelmének naptári napi átlaga lesz az ellátásai alapja, Ditta, minthogy ott megvan a minimum 180 napnyi járulékköteles jövedelem, akkor is, ha ez az Ön esetében valóban nem túl kedvező. /Éppen ezért a következő lépés: a szülést megelőző 180 nap jövedelmének átlagolása már szóba se jöhet…/
 
 2. Nagyon alacsony napi átlag jönne ki – 1200.- Ft körüli összeg -, de a tgyás - mivel abból csak adóelőleget vonnak, nyugdíjjárulékot nem – még mindig magasabb lenne, mint a gyes, a gyed összege viszont valóban nagyjából annyi lenne, mint a gyes.
 
Más a helyzet, ha bt. beltagként volt még járulékalapot képező jövedelme 2009-ben.
Mi úgy tudjuk, hogy a bt. beltagja személyes munkavégzésre kötelezett, így nem kerülhető el, hogy      valamilyen díjazásban részesüljön ezért.
Akkor ezt a többes jogviszonyt kell igazolni az ellátások igényléséhez; az ellátások összege pedig az összjövedelemből számítódik.
 
Az, hogy részmunkaidős volt éveken keresztül, nem befolyásolja a beszámítható biztosított napok számát (a nyugdíjánál viszont majd egyszer lesz jelentősége!), tehát azzal valóban nincs probléma.
 
3.  A terhességi-gyermekágyi segély a szülési szabadság 168 napjára jár, ez indulhat legkésőbb a szülés napján, legkorábban a szülést megelőző 28. naptól – ez csak az Ön döntésétől függ.
 
- A tgyás utáni naptól igényelhető a gyermekgondozási díj (vagy a gyes), az Ön esetében, Ditta, már csak legfeljebb a gyerkőc kétéves koráig (a 2010. május 1-én életbe lépő jogszabályváltozások következtében).
 
- A tgyás és a gyed biztosítási jogviszonyhoz kötött ellátások; a gyes szociális juttatás, összege a mindenkori öregségi nyugdíj összegével azonos, tehát jelenleg: 28.500.- Ft.
Viszont, ha a számításaik után mégis inkább gyes-t igényel és nem gyed-et, akkor a gyermek egyéves korától időkorlátozás nélkül folytathat kereső tevékenységet, míg a gyed mellett nem lehet dolgozni.
 
Ditta, sajnáljuk, de korrekcióra lehetőséget nemigen látunk, olyan későn kért tanácsot. Reméljük, hogy a bt-s munkával azért szerzett annyi jövedelmet, hogy az felhúzza az átlagot, vagy hogy a családi egzisztencia még így sem rendül meg.
Reméljük, nem voltak túl kellemetlenek az első pocakos hónapok, és további könnyű terhességet kívánunk Önnek! J
Üdvözlettel, az elintézzük.hu
 
 
 
 

Címkék: bt gyed gyes részmunkaidő tgyás

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr321720717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kandi 2010.02.09. 09:39:57

Kedves Elintézzük.blog.hu!
1. babámmal április 7-ére vagyok kiírva. Március 20-tól szeretnék elmenni tgyásra. Jelenleg már táppénzen vagyok.
A kérdésem több témát érintene. Mikortól érdemes beadni a tgyás igénylési papírt? Illetve mivel még nem született meg a kicsi, milyen papírokat kell ilyenkor mellékelni?
A nehezebb kérdésem pedig az lenne, hogy a családi vállalkozásunkban dolgozok. Itt vagyok bejelentve, a férjem, mint ügyvezető a munkáltatóm. Azt nem tudom, hogy nekem, mint munkáltatónak a tgyással (később a gyeddel) kapcsolatban milyen bejelentési, ügyintézési kötelességeim vannak. Hova, mikor és milyen papírokat kell beküldenem.
Segítségüket előre is köszönöm!
Andi

elintézzük.hu 2010.02.10. 11:13:27

@kandi:
Kedves Andi!

Akkor már nagy lehet az izgalom, hiszen elkezdődött az utolsó két hónap  És? A szoknyásak vagy a nadrágosak lesznek erőfölényben? 

• Tehát mivel itt is már konkrétan tudja, Andi, hogy mikortól akarja igényelni a tgyás-t, legalább 30 nappal hamarabb érdemes indítani az ügyintézést (az OEP elbírálási határideje 22 munkanap).
• Ilyen esetben, mikor a baba születése előtt indul az igénylés, akkor csak a terhesállományba vételről szóló orvosi igazolás kell (amelyen szerepel a szülés várható időpontja!), meg a terhesgondozási könyv (amelyből általában fénymásolják a szükséges oldalakat)+ a két alább emlegetett nyomtatványt 
• A szövegből az derül ki, hogy Ön „alkalmazottja” a férjének ebben a családi vállalkozásban, ilyenkor az OEP honlapjáról le kell tölteni a Foglalkoztatói igazolás nevű nyomtatványt a pótlapokkal; ezeket a férjének mint munkáltatónak kell kitölteni. (A Foglalkoztatói igazolás 2 példányban kell, az egyiket a „foglalkoztatónak” kell őrízgetni 5 évig.)

www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_NYOMTATVANY/ENYOMTATVANY/FOGLALKOZTATT%C3%93I%20IGAZOL%C3%81S%20OK_090813.-2.DOC

www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_NYOMTATVANY/ENYOMTATVANY/POTLAP_FOGLALKOZTATOI_IGAZOLASHOZ.DOC

Első lépésként ezeket kell leadni az előbb emlegetett orvosi igazolással (a gyakorlat eltérő, van, ahol kérik a terheskönyvet, és fénymásolgatnak belőle, van, ahol nem…) – a vállalkozás székhelye/telephelye szerint illetékes MEP-nél.

• A Baba születése után következik az ügyintézés 2. fázisa, amelyhez a gyerkőc anyakönyvi kivonata szükséges (megint gyakorlata válogatja: általában fénymásolják, és azonnal visszaadják), és a Nyilatkozat terhességi-gyermekágyi segély megállapításához + Pótlap

www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_NYOMTATVANY/ENYOMTATVANY/THGYS_NYILATK2007.DOC

www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_NYOMTATVANY/ENYOMTATVANY/THGYS_PO2007V080523.DOC

És ez csak a tgyás… Még mellette lesz a TAJ-kártya, lakcímkártya, anyasági támogatás és családi pótlék ügyintézése… De ha kevés az idő meg a türelem ezekhez, akkor www.elintezzuk.hu
Szívesen válaszolunk további kérdéseire is, Andi – ha nem is mindig sikerül „azonnal”, igyekszünk

kandi 2010.02.10. 20:12:41

@elintézzük.hu: Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Remélem innentől menni fog a dolog. Igazából a munkáltatói oldal kötelezettségei voltak homályosabbak. De ezek szerint minden papírt összeszedek "munkáltatói" és saját oldalról, és azzal bemegyek az illetékes hivatalba. :) Hát innentől remélem nem lesz gond. Köszönöm szépen még egyszer!
Ja és kislány lesz:)
Andi

elintézzük.hu 2010.02.11. 18:18:04

@kandi:
Sok erőt, kitartást az ügyintézéshez, ha meg gond lenne, akkor csak egy kattintásra: www.elintezzuk.hu

És ha leánykát vártok, akkor Apóca kötözheti azt a bizonyos ruhadarabot :)
Üdv. a következő levélig, - elintezzuk.hu

Anzsi77 2010.02.12. 21:37:32

Kedves elintezzuk.hu!
Az én helyzetem a következő: 2009. július 21-én szültem a kisfiamat, előtte június 29-ig folyamatosan dolgoztam ugyanannál a cégnél 5 éve. Szülés előtt 3 hetet kórházban töltöttem. Tgyásom 2010. január 3-án járt le, február 2-ig gyedet igényeltem és le is mondtam, mivel részmunkaidőben visszamegyek dolgozni, magasnak számító bruttó bérért.
Tervezünk kishugit, talán már útban is van :-), ami kicsit megbonyolítja a helyzetet. Kérdésem az, hogy az én esetemben mi lesz a 2. gyermek után járó tgyás/gyed alapja és mennyi lesz a mértéke?
Ha 2010-ben szülök, akkor az előző évben is megvan talán a 180 bérezett napom (betegszabi ugye beleszámít) 2009. június 29-ig, mert utána táppénz, majd tgyás következett. De ha pár nap hiányozna a 180-hoz, akkor a 2010-es aktuális szerződés szerinti bérem lenne az ellátások alapja, tgyás esetében maximalizálás nélkül? A másik kérdés a részm. alatti biztosítási idő számítása, ha 2,5 napot, heti 20 órát dolgozom és valószínűleg nem tudok ledolgozni fél évet, hanem előtte táppénzre megyek. Ugyanígy, a bérezett napok száma hogyan alakulna?
Remélem, minden hasznos infot megírtam, nagyon várom válaszát, előre is köszönöm!

elintézzük.hu 2010.02.13. 21:28:21

@anzsi77

Kedves Anzsi!

Igazán stramm anyuka! :) Lehet, hogy meg kéne osztania a tapasztalatait a kismamatársakkal! Mások a pici melletti strapától is teljesen kimerültek, ahogy a fórumokon olvasható :)

• Mindenképpen jó, ha tudja –akár úton van már kishúgi, akár késlekedik még -, hogy ha a két gyerek között nem lesz 180 (nem 179! – naptárral számolja végig, pl. nem mindegy, hogy a 29-e benne van-e még!) bérezett napja (a betegszabadság, szabadság beleszámít), akkor az ellátások alapja legfeljebb a jelenlegi minimálbér kétszerese lehet. Ha viszont megvan/meglenne a 180 bérezett nap, akkor valóban „plafon nélküli” lenne a tgyás; a gyed eleve maximált: bruttó: 102.900.- Ft.

• És most valóban - a kérdéseit követve - korábban beszéltünk az ellátások számításáról, mint a jogosultsági feltételekről.
A szüléskor meglévő biztosításon kívül a másik alapfeltétel, hogy a szülést megelőző két évben legyen 365 biztosított napja. A tgyás-hoz az előzetes biztosítási időbe beszámít az előző tgyás (ill. beszámítana a gyed). Részmunkaidős foglalkoztatásnál is egy – akár 4, akár 6 órás munkanap – egy biztosítási napnak felel meg, kérdés, hogy az Ön szerződése milyen – ezt érdemes lenne egy munkajogásszal megbeszélni …

• Ha eleve számol a táppénz lehetőségével, akkor érdemes tudnia, hogy ha sem a tavalyi évben nincs esetleg 180 napi jövedelem, sem a jelenlegi munkájával nem jön össze 180 napi, akkor a táppénz elvileg a minimálbérből számítódna. Kivételt tesz az Egészségbiztosítási törvény, ha azért nincs 180 napi jövedelem, mert a kismama tgyás-on, gyed-en volt:

48.§ (5) Ha a biztosítottnak azért nem volt (…) figyelembe vehető jövedelme, mert táppénzben, terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban részesült, a táppénz naptári napi összegét a korábban folyósított ellátás alapját képező összeg figyelembevételével kell megállapítani, ha az a (4) bekezdés szerint megállapított összegnél kedvezőbb.
A (4) bekezdés szerinti összeg a minimálbér (jelenleg: 73.500.-)

Kedves Anzsi, szívesen válaszoltunk, és reméljük, minden fontos információt megkapott :)
Üdvözlettel, - az elintézzük.hu

finánc 2010.02.19. 20:15:58

Kedves elintezzuk.hu!
komoly döntések előtt állunk, tanácstalanok vagyunk ezért feltennék egy pár kérdést, hogy könyebben tudjak eligazodni !

2007. jólius 23-án született Máté fiam. addig a feleségem bejelentve dolgozott a munkahelyén. annak rendje és módja szerint igényeltük és megkaptuk a anyasági segélyt, tgyás-t, gyedet és gyest.

jelen állás szerint a gyes 2010. július hónapig járna. közben újabb baba jelentkezett be hozzánk bár még nagyon az elején vagyunk ( most kb a 6. hét ) tehát október közepe vége felé várható az érkezése.
a dilemma mostantól kezdődik, hogy mire lehetünk jogosultak, mit hogyan tehetünk. a doki veszélyeztetett terhesség miatt táppénzre fogja venni a feleségemet.
innentől a konkrét kérdés :

1. a táppénz miatt le kell mondania a gyesről. a fennmaradó pár hónap teljesen elveszett e vagy én ( a büszke apuka ) megigényelhetem helyette ?

2. mire és milyen mértékben lesz jogosult az asszony ha a szülés napjáig táppénzen van ?

3. sajnos nem lehetetlen, hogy a feleségem munkahelye idő közben megszűnik. érdekelne, hogy mennyiben kavarhat ez bele a megigényelhető juttatásokba. nagy valószínűség szerint a veszélyeztetett terhesség miatt kiírt táppénz első 15 napját mindenképp fizeti a cég.

előre is köszönettel

csaba

evapatocs 2010.03.06. 15:51:39

Tisztelt Szakértő!

Szeretném tudni jogosult vagyok e tgyás-ra illetve gyed-re?
Terhességemet 2009.12.23.-tól számolják, viszont csak 2010.02.23.-án lettem bejelentve, illetve, 2007.07.03.-tól 2008.01.13-ig álláskeresési járadékot kaptam eztán 2008.01.13.-tól 2008.04.16.-ig álláskeresési segélyben részesültem.
A kérdésem az lenne hogy 2007.12.23.-ától számítják a 365 napot?
Várhatóan 2010.10.01.-én szülök.
Ön szerint meglesz a 365 nap?
Milyen támogatásra vagyok jogosult?
Kérem segítsenek!!
Nagyon köszönöm!
Tisztelettel:Éva

finánc 2010.04.08. 18:55:44

kedves szakértők !

tudnátok segíteni abban, hogy az államkincstárnak a törvények szerint mennyi ideje van a beérkezett kérelmeket elbírálni, elintézni ? rájuk is a KET vonatkozik ? érvényes rájuk az alap esetben 30 napos elintézési határidő ? hogy tudnék ennek utána nézni ? pontosan szeretném tudni, hogy törvényi helyre tudjak hivatkozni. kicsit csodálkozom rajta, hogy az általuk 2010. február 23-án érkeztetett és iktatott kérelmemet még mindig nem sikerült elintézniük. persze a pénz os hiányzik a költségvetésünkből. elsősorban nam a szokás érdekel, hanem az, hogy mennyi idő alatt kéne elbírálniuk az iktatott kérelmeket.

előre is köszi

üdv

csaba

Anzsi77 2010.04.29. 16:23:17

Kedves Szakértő!
(Olyan nehéz így névtelenül írni.)
Előszöris köszönöm a kimerítő választ. Igen, részmunkaidő mellett is lehet boldogulni a babával, igaz, nekem nagyszerű segítségem van. A Nagymama vigyáz 2 teljes napot a kicsire (aki már nem is olyan kicsi, 9 hós), és fél napot az Apuka. De azt gondolom, a Nagymama kiváltható egy jó babysitterrel. Én sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok, ezáltal a baba is :-) És a döntésemben nem csak az anyagiak motiváltak...
A 2. baba lehetséges érkezése miatti idő-dilemma megoldódni látszik, mert a testvérke még nem jeletkezett be :-(, viszont így tuti meglesz a 180 bérezett nap :-). A szerződésemben heti 20 óra, napi 4 óra szerepel.
Kérdésem, hogy a GYES-t a gyermek 1 éves korától igényelhetjük csak? Miért tanácsolja azt, hogy Apuka vegye igénybe? Amiatt, hogy ne kelljen lemondanom, ha én igényelném és táppénzre kellene mennem?
Előre is köszönöm a válaszát, borzasztó hálás vagyok és örülök, hogy rátaláltam egy ilyen okos Szakértőre!!
Üdv, Anzsi

tothkati 2010.05.05. 09:59:31

Kedves Szakértő!

A problémám a következő: 2008. augusztusában megszületett a kisfiam, a munkaviszonyomat a következő hónapban megszüntették.
Jelenleg 2010 novemberére várjuk következő babánkat, úgy tudom, hogy az új törvények szerint csak a GYES-re vagyok jogosult! Semmi esetben sem kaphatok GYED-et?

Mi történne akka, ha lemondanék a kisfiam után járó gyes-ről és regisztráltatnám magam munkanélküliként!

Válaszát előre is köszönöm!

Erdőtekergő 2010.05.25. 15:04:43

Kedves szakértő!
GYED után visszaálltam a munkahelyemen a korábbi pozíciómba. Kérdésem az lenne, hogy a posztomon addig helyettem dolgozó fizetését kell-e megkapnom, vagy csak arra vonatkozik a törvény, hogy a korábbi pozíciót kell visszakapnom?
Válaszát előre is köszönöm!

kalmimoni 2010.09.28. 15:32:30

Kedves Szakértő
12hetes terhes vagyok,bejelentett munkahelyem az elmúlt 2 évben úgy volt,hogy:2009.05.11-től 2009.10.05-ig,(8órás havi 80000ft-ra),Ezután 2010.02.01-től 2010.06.08-ig(4 órás minimál bér).Hosszú keresgélés után találtam egy munkahelyet,ahol terhességem tudtával is alkalmaznak.2010.09.20-tól vagyok bejelentve.(8 órás és 140000 ft-ra)Április 17.-ére vagyok kiírva,szeretném megkérdezni,hogy az új törvények szerint mennyi és milyen támogatásban részesülök.Pl(TGyás,Gyes,Gyed.... előre is köszönöm válaszát. Üdvözlettel:Mónika

tothkati 2011.01.07. 13:21:41

A következő kérdéssel fordulok Önökhöz! Jelenleg terhességi gyermekágyi segélyen vagyok itthon 2. kisfiammal.

Ezelőtt 2 évig GYED-en voltam a másik kisfiammal, közben a munkaviszonyom megszűnt majd miután kiderült, hogy érkezik a kis trónörökös a gyed lejárta után regisztráltattam magam munkanélküliként. A régi törvény szerint terhességi gyermekágyi segélyre jogosult vagyok ugyan de GYED-re, már nem.

A kérdésem az lenne, hogy ebben történt-e változás az új törvény bevezetésével, vagy a törvény szövege változatlan maradt.Illetve, hogy ilyen esetben igénybe vehetem-e a családi adókedvezményt, vagy jobban járunk ha a férjem igényli azt

Válaszát előre is köszönöm

relaxbaba 2011.02.22. 14:55:17

Kedves Szakértő! 2001 óta van folyamatos munkaviszonyom. 2010-ben ikerbabákat vártam, így 6 hónapig táppénzen voltam a terhességem alatt. Sajnos a babák holtan születtek, így decemberben visszamentem dolgozni. Jelenleg újra kismama vagyok, 2011. szemptemberére vagyok kiírva. A kérdésem az lenne, hogy a tgyás illetve a gyed alapja mi lesz? Csak a 2010-ben 6 hónapig kapott fizetésem a táppénz nélkül? Illetve azt egy évre vetítik vagy azt is nézik, hogy az a fizetés hány napra járt. Mert így nem mindegy a napi átlag. Attól félek, rosszul fogok járni... Köszönöm előre is a gyors választ!

bluegirl 2011.11.28. 15:37:23

Tisztelt Szakértő!

Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől.
Történetem röviden:
2007. február elsején kezdtem el dolgozni. Ennél a munkáltatónál dolgoztam 2008. augusztus 15-ig.
A következő munkahelyemen 2008. október 1-től 2010. július 10-ig dolgoztam.
Ezt követően 2010. szeptember 24-től álláskeresési járadékban részesültem 2011. június 20-ig.

Közben, 2011. április 26-án megszületett a kislányom Olaszországban. Mivel a Munkanélküli Központban nem tudtam bemutatni a gyermek magyar születési anyakönyvi kivonatát, így az álláskeresési járadékomat nem szüntették meg.
2011. szeptember 7-én indítottuk el a hazai anyakönyvezést, így a születési anyakönyvi kivonat hiányában a gyed-et még nem tudtam igényelni.

A kaposvári MEP-nél az egyik alkalmazott azt mondta jár, a másik azt mondta, hogy nem jár a gyed.
Én úgy értelmezem a törvényt, hogy mivel a szülés időpontjában biztosított voltam, így jár. Viszont a MEP-nél azt mondta az egyik dolgozó, hogy az igénylés időpontját kell figyelembe venni.
Viszont akkor nem értem, hogy ki igényelhet visszamenőleg 6 hónapra gyed-et.

Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben jogosult vagyok-e vagy sem.

Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Jenei Rita
süti beállítások módosítása