HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

Kedves elintézzük.hu,

 

A kisfiam májusban lesz 3 éves. Két éve a munkaviszonyom közös megegyezéssel megszűnt.

Pár héten belül születik a második kisfiam.

Jogosult vagyok bármire a gyesen kívül a második gyerekkel?

Ha nem, akkor az első gyesét le kell mondanom, és a másodikkal születésekor igényelni újra?

 

Köszönettel,

Zita

 

Kedves Zita!

 

Ezek szerint "abszolút" fiús mama lesz J, gratulálunk!

 

· Bár nagyon könnyű dolguk nem lesz az alanyi jogon járó juttatásokkal…

A gyes mellett havi rendszerességgel a családi pótlékot tudják igényelni – 2 gyermekes család esetén gyermekenként: 13.300.- Ft - , illetve az egyszeri anyasági támogatást  - 64.125.- Ft - , amennyiben legalább 4x volt terhesgondozáson. Az erről szóló igazolást érdemes már jóval a szülés előtt elkérni, hogy a szülés után ne legyen erre gond. Ez az egyetlen igazolás, amit eredetiben kell csatolni az igénylő nyomtatványokhoz, minden más csatolandót fénymásolatban is elfogadnak.

 

· Egyszerűbb ügyintézésnek tűnik, ha hagyja kifutni a nagyobbik gyerkőc utáni gyes-t, mivel azonban pontosan tudható, hogy május x-től indul a következő gyes-igénylés, érdemes az anyasági/családi pótlék ügyintézéssel együtt indítani, tehát beadni ennek az igénylését is.

 

Kedves Zita, sajnáljuk, hogy csak ennyit tudtunk segíteni, de ha lesz további kérdése, keressen minket újra J

Viselje könnyen az utolsó heteket a nyilván nagy pocakjával, és vigyázzon magukra!

Üdvözlet mindannyiuknak az elintézzük.hu csapatától

 

 

 

Címkék: támogatás családi pótlék gyes anyasági

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr331767496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niki8810 2011.06.17. 15:09:04

Kedves elintézzük.hu!

Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találkoztam! Egy olyan kérdésem lenne önök felé,hogy ha az önkormányzat megszüntette a szociális segélyem folyósítását,és a fellebbezésemet is elutasította ebben az esetben új nyomtatvány kitöltésével kérhetem a segély ismételt folyósítását? Vagy erről mindenképp tegyek le? Történt ugyanis,hogy kint voltam 3 hétig külföldön a testvéreméknél,ez alatt az idő alatt az önkormányzat kiküldte az ideiglenes lakcímemre a szociális segély felülvizsgálatához szükséges dokumentumokat amiket nekem kitöltve vissza kellett volna nekik küldeni.De mivel nem tartózkodtam itthon,nem tudtam átvenni,és nem is tudtam erről az egészről semmit. E hónap 5-én viszont nem érkezett meg a számlámra az ellátás,bementem az önkormányzat szociális osztályára ahol közölte velem az ügyintéző,hogy megszüntették az ellátást,mivel kétszer küldték ki a levelet,de egyszer sem vettem át,így ők kézbesítettnek tekintették (de megjegyzem a levél visszakerült hozzájuk,így nem tudom,hogy tekinthetik kikézbesítettnek),és mivel nem működtem együtt,megszüntették a segélyt! Mondták,hogy írjak egy fellebbezést,megtettem még aznap és ma jött a válasz hogy elutasították,mert ezt 8 napon belül kellett volna megtennem.De kérdezem én hogyan mikor semmiről nem tudtam?!?! A probléma az,hogy nekem semmi jövedelmem nincs,csak ez a szociális segély volt,ne tudom mi lesz,ha nem fogom visszakapni!Milyen megoldás lenne arra hogy újra megigényeljem?Vagy van e rá megoldás?Esetleg ha bemennék a munkaügyire és kikérném az igazolást,hogy x ideje regisztrálva vagyok és az önkormányzatnál kitölteném az újbóli kérelmet a segélyre vajon megadnák?Figyelembe vennék e azt,hogy előzetesen már megszüntették a felülvizsgálat miatt? Vagy mit tudnék tenni?
Előre is köszönöm a válaszukat!
Szabó Nikolett
süti beállítások módosítása