HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

kedves Kismamák és Kispapák,

mivel rövid idő alatt közel 200 levelet kaptunk, úgy döntöttünk, szeretnénk nektek még több, még jobban átlátható információt adni.

így elindítottuk az új blogunkat:

 

www.kismamatanoda.hu

 

ahol fogalommagyarázatot, jogszabályokat, és persze hasznos tanácsokat találtok, mint eddig. a kérdésekre a továbbiakban ott fogunk válaszolni,

KÉRJÜK, EZENTÚL ODA KÜLDJÉTEK KÉRÉSEITEKET, KOMMENTJEITEKET, MÁR CSAK OTT FOGUNK VÁLASZOLNI, 

 

T.Tb Szakértő!
Egy komoly problémára keresem a megoldást!
2008.04.06-án megszültem első gyermekemet akivel jelenleg gyeden vagyok.2009.12.02-án megszületett a második gyermekem.Az oephez beadtam a gyed lemondómat,mire az oep felhívott,hogy ne mondjam le a gyedet,mert a második gyermekem után kitöltött nyomtatványon szereplő pénz miatt jóval kevesebbet fogok kapni,mint az eddigi gyedem.
2002 óta dolgozom jelenlegi munkahelyemen még mindig meg van a munkaviszonyom.
2007.augusztusában táppénzen voltam 2008 áprilisáig.
2008. áprilisától szeptemberig t-gyáson voltam ,jelenleg gyeden vagyok a nagyobbik gyerekkel.
A első gyermekemnél a munkáltatom által irt pénzősszeg a nyomtatványon 131 000,-.
A második gyermekemnél  most csak 90 000,-/a munka szerződésem  nem változott/.
Beszéltem az
elintézzük.hu egyik ügyintézőjével aki elmondta,hogy ez a második összeg tényleg nem jó mert a két évvel ez előtti béremet/131 000,-/kellett volna ráírni az igénylőre és azt tanácsolta,hogy keressem meg önt.Azzal a kéréssel fordulok önhöz,hogyha ez valóban így van,hogy az első gyermekem után megállapított béremet kell a második gyermek gyed igénylőjére rá írni akkor kérném,hogy egy idevágó jogszabállyal alátámasztani és elküldeni szíveskedjék.
Segítségét előre is köszönöm!
Cs.Edit

 

Kedves Edit!

Elnézést, amiért technikai nehézségeink miatt a szokásosnál később tudunk csak Önnek válaszolni, viszont valóban kedvezően J

· Tehát: ahogy az Ebtv.(1997. évi LXXXIII. törvény, azaz Egészségbiztosítási törvény) csatolt paragrafusaiból olvasható, mivel az irányadó időszakban nincs 180 napi jövedelme, a minimálbér kétszerese lehetne legfeljebb az ellátások alapja, ám ha a tényleges jövedelem ennél kevesebb, akkor az számít alapnak.

Ebtv. 42. § (1) A terhességi-gyermekágyi segély a napi átlagkereset 70%-a.

(2) A terhességi-gyermekágyi segély alapjául szolgáló jövedelem naptári napi átlagát a 48. § (1)-(3) bekezdésében foglaltak szerint kell megállapítani.

(3) A (2) bekezdésben nem említett biztosított terhességi-gyermekágyi segélyének naptári napi összegét a jogosultság kezdő napján érvényes minimálbér kétszerese harmincad részének figyelembevételével kell megállapítani. Ha azonban a biztosított pénzbeli egészségbiztosítási járulék alapját képező jövedelme a minimálbér kétszeresét nem éri el, a tényleges jövedelmet kell figyelembe venni.

 

42/D. § (1) A gyermekgondozási díj a naptári napi átlagkereset 70 százaléka, de legfeljebb havonta a mindenkori minimálbér kétszeresének 70 százaléka.

(2) A gyermekgondozási díj alapjául szolgáló naptári napi átlagkeresetet a 48. § (1)-(3) bekezdése szerint kell megállapítani.

 

 

48. § (1)

(2) A táppénz összegét a táppénzre jogosultság kezdő napját közvetlenül megelőző naptári évben elért, pénzbeli egészségbiztosítási járulék alapját képező jövedelem (a továbbiakban: jövedelem) naptári napi átlaga alapján kell megállapítani.

(3) Ha a biztosított a (2) bekezdésben megjelölt időtartam alatt nem rendelkezett legalább 180 naptári napi jövedelemmel, a táppénz összegét a táppénzre jogosultság kezdő napját megelőző 180 naptári napi jövedelem napi átlaga alapján kell megállapítani. A 180 naptári napi jövedelmet legfeljebb a táppénzre jogosultság kezdő napját közvetlenül megelőző naptári év első napjáig lehet figyelembe venni, ha a biztosítási idő folyamatos. A folyamatos biztosítási idő [46. § (7) bek.] megszakítása esetén a táppénz alapjaként a megszakítást megelőző jövedelmet nem lehet figyelembe venni.

 

Kellemetlen a procedúra, de visszamenőleg 6 hónapra lehet igényelni a tgyás-t J

Ha pedig segítséget szeretne igénybe venni, akkor: www.elintezzuk.hu

Nagyon előzékeny gesztus volt az OEP részéről a „figyelmeztetés”, már ennek is örülünk, bár sajnáljuk, hogy a babázás első hónapjait ilyen hivatali gondok árnyékolják be.

Ha úgy gondolja, hogy többet is tudunk Önöknek segíteni, akkor: www.elintezzuk.hu

Gratulálunk a két gyerkőchöz, és még a szokásosnál is több energiát kívánunk, hiszen olyan gyorsan érkezett a második, hogy most ügyes szervezőnek kell lenniük J

Üdvözlettel, az elintézzük.hu csapata

 

 

 

Címkék: összege gyed tgyás

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr301759480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baga41 2010.10.15. 13:20:47

Tisztelt Hölgyem / Uram!

Érdeklődöm, hogy második babánk születése után igénybe vehető-e az anyukának tgyás a második baba után, illetve gyes a nagyszülőnek az első baba után?

Válaszukat előre is nagyon köszönöm!

vasasvirag 2010.11.28. 13:31:22

Tisztelt Szakértő!
Csak ellenőrizni szeretném, hogy jól értettem, a törvényt és a válaszukat.
Abban az esetben, ha gyeden/gyesen vagyok és megszületik időközben a 2. ygerek akkor a THGYÁS számításának alapja az az összeg, amit akkor kapnék, ha visszamentem volna dolgozni?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:

Vasas Virág

weronique 2012.02.28. 14:09:16

Tisztelt Szerkesztő,
kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot.

2006.08.10-én született első fiam, akivel gyed-en, majd gyes-en voltam, ami 2009.08.10-én járt le. 2009.11.01-től álltam munkába, és gyesem alatt nappali tanulmányokat folytattam felsőfokú intézményben.
Így a 2010.10.31-én született fiamnál, 364 munkában eltöltött biztosított jogviszony, 180 nap a nappali tanulmányok miatt. Ennyit számoltak, ehhez mérten 2012.04.17-ig számolnak nekem gyed-del.
Nem értem, miért nem számítják az előző gyermekemmel töltött gyes-emet biztosított jogviszonynak, ami pedig tudomásom szerint az! Így megkapnám a maximum adható 2 év gyed-et, ami szerintem jár nekem. Rosszul gondolom?
Az oep hivatalos honlapjáról letöltöttem a jlenleg hatályos rendelkezéseket, amiben benne foglaltatik a következő:
Rendkívül fontos az a kedvező szabály, miszerint a gyermekgondozási díjra jogosultsághoz szükséges előzetes 365 napi biztosítási időnek nem kell folyamatosnak lennie.
Tehát a 2009.08-2009.11. hó közötti kimaradás sem akadálya a biztosítotti napok számításának. Ők ugyanis erre is hivatkoztak eddig.
Nem jár nekem a 2 év gyed? Miért ha gyesen voltam, majd tanultam és dolgoztam? Megvan a 2 év biztosított viszony. Tévedek?
Várom válaszukat, mert már teljesen tanácstalan vagyok.

Üdvözlettel és köszönettel:
Saxinger Veronika
süti beállítások módosítása