HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

Kedves elintézzük.hu!

2008.okt.2-án született a kisfiam, akivel most GYED-en vagyok
2010.okt.2-ig(előtte megkaptam a TGYÁS-t is). 2005.ápr.-tól vagyok
munkaviszonyban.
szeretnénk második babát,és azt akarjuk tudni,mikor járunk anyagilag jól...

a kérdésem: ha a második babó 2010.végén vagy 2011.elején születne, akkor
igényeljem meg okt.után a GYES-t vagy inkább vegyem ki az összegyűlt
szabikat vagy menjek táppénre???
visszamenni dolgozni azért lenne gond,mivel nehéz bölcsibe adni a kicsit és
a nagyszülők még dolgoznak...

válaszukat előre is köszönöm

Andi

 

 

Kedves Andi!

 

Amikor gyed-be, gyed után, a gyes időszakába (hiszen Önöknél, Andi, még lehet ilyen) születhet a Babó, akkor egyenesen a táppénzbe ugrást nem ajánljuk, hiszen akkor a táppénz előtti betegszabadság (ami a bérjövedelem 70 %-a) lenne az ellátások alapja. A legjobb verziónak az tartjuk ilyenkor, ha az összegyűlt szabadság kivételével legalább föl lehet húzni a napi átlagkeresetet. (Ez legfeljebb nagyon magas jövedelemnél nem szempont…)

És a gyes-ről sem kell lemondani: Apuka igényelheti  J

 

Ha meg a második Babó fütyülne a családi tervezésre, akkor egy komolyabb szerződés szerinti bérnél érdemes elgondolkodni azon, hogy összejöhetne-e a két gyerkőc között 180 napnyi jövedelem, mert ez adott esetben újabb „plafon nélküli” tgyás-t eredményezne…

 

Ezek általános elmélkedések, Andi, ha „alakulnak a dolgok”, akkor majd megint egyeztetünk!   Addig meg jó hancúrozást a kisfiukkal! J

Üdvözlettel, az elintezzuk.hu

 

Címkék: szabadság táppénz gyes

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr221739147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kispamacs 2010.03.02. 15:18:03

Kedves elintezzük.hu!

Lehet most nem jó helyre írtam:(
de remélem így is számíthatok egy kis segítségre.
Én 2009 dec.18.-ától vagyok gyesen.Ahol ezelőtt doldoztam sajnos 2008 dec 31.-ével a szerződésem lejárt.
Most közölték,hogy ha gondolom visszavesznek,de csak úgy ha elmegyek munkanélkülire,és ők támogatást vesznek fel rám és tudnak foglalkoztatni egy évig.(amig kapják a támogatást,utánna majd megláttjuk mi lesz:(()
A kérdéseim a következőek lennének:
A gyes lemondásához,milyen nyilatkozatot kell kitölteni,és azt hol szerezhetem be?
Az javasolták,hogy miután kivesz a munkáltató a munkaügyitől,újra igényelhetem magamnak,illetve a nagyszülönek a gyest.Igaz ez?És ha igen akkor milyen nyilatkozat kell hozzá?
Nagyon köszönöm a segítséget,
üdvözlet:Kata
süti beállítások módosítása