HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

 

Kedves Elintézzük.hu!

Segítségetek szeretném kérni. Olvasva a kérdéseket és a
válaszokat a megoldó blogotokban időnként eljutok oda, hogy azt
hiszem végre megértettem a TGYÁS, GYED, GYES számítás mikéntjét.
Aztán jön egy újabb adalék és már megint nem értek semmit.
Gondoltam inkább leírom a helyzetem és én is SOS a segítségetek
kérem :)

Tizeniksz év folyamatos munka után fél évig - versenytilalom miatt
- munkanélküli voltam, majd 2007 augusztus 1-től a családi
vállalkozásunkban dolgoztam majdnem 3 hónapot, 131 000 Ft-ért.
Ezalatt már babát vártam. Sajna ezután veszélyeztetett terhes
lettem, s így 2007. október végétől majd 3 hónapig táppénzen,
majd a szülés előtti 28 napig TGYÁS-on voltam.
2008. februárjában született meg a kisfiam.

A GYED - ami nettó 72 000 Ft - mindjárt lejár, s most nem tudom mi
tévő legyek, mivel közben kiderült, újra babát várok, s a
szülés 2010. augusztus végére van kiírva. (tudom, kicsit előbb
kellett volna elkezdenem intézkedni, de eddig babonából nem
tettem.....)

Nem tudom menjek-e vissza dolgozni teljes munkaidőbe erre a fél
évre? Hisz természetesen szeretnék minél nagyobb összegű TGYÁS-t
és GYED-et kapni, ha lehet, s nem tudom ennek kiszámítása most mi
alapján történik majd? Mennyi ideig jár majd ? stb.

Annyit már értek, hogy a GYES nálam nem pálya, mivel - kiindulva az
előzőből - nem tudhatom a várandóságom ezúttal miként alakul...
De jól értem, hogy a GYES-t igényelheti a nagyszülő is helyettem?
S ez 1 évig jár az első gyerek után vagy csak amíg meg nem
születik a tesója?


Remélem nem túl zavaros, ahogy leírtam, de próbáltam
összesűríteni. Légy szí segítsetek kiigazodni!
köszi
Dilit 
 
Szia Dilit!:)
 
Persze, örömmel segítünk kiigazodni, ezt rögtön egy jó hírrel kezdjük: a gyes-számítással biztosan nem lesz gondunk! A gyes ugyanis fix, a mindenkori öregségi nyugdíj összegével megegyező szociális juttatás: jelenleg: 28.500.- Ft.
 
A leírtak eleje viszont valóban nem teljesen tiszta:
- Folyamatos-e a biztosítottságod?
- A tgyás és a gyed közül valamelyik „passzív” volt-e? (Ez azt jelentené, hogy már nem volt mögötte munkaviszony, biztosított jogviszony…)
- Nem tudjuk, hová tudnál visszamenni dolgozni, és mekkora összeggel, valamint, hogy meglenne-e a szülés előtt a minimum 180 nap….
 
Csilla, kellenének ezek az adatok, különben túl sok mindent kellene feltételes módban leírnunk, és a végén csak a hajadat tépnéd!
 
¨A két utolsó kérdésedre tudunk egyértelműen válaszolni.
- Igen, a gyes-t igénybe veheti a nagyszülő is, „a szülő jogán”, HA tehát a szülők a gyes-ről lemondanak, és egyetértenek abban, hogy az ellátást a nagyszülő vegye igénybe, valamint HA a gyermek gondozása a szülő háztartásában történik…
De a gyes-t Apuka is igényelheti, a munkaviszonya mellett is…
 
- A gyes még elvileg a kisfiatok 3. születésnapjáig járna, tehát 2011. februárjáig, ám augusztus végétől, ha jogosult leszel más ellátásra (tgyás-ra, gyed-re) akkor választanotok kell, hogy melyiket veszitek igénybe, ugyanis két ellátás párhuzamosan nem igényelhető! (A tgyás és a gyed, ha…, akkor az esetek zömében lényegesen kedvezőbb összeg szokott lenni…)
 
Csilla, várjuk a kiegészítő információkat, adatokat! Tehát folyt.köv.
Addig meg meleg üdvözlet a hideg télben, az elintézzük.hu-tól

Címkék: munka gyed tgyás

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr251730005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dilit 2010.02.05. 14:31:57

Szia Elintézzük.hu!

Köszönöm a gyors választ :)

Megpróbálok pontosítani. 2007. augusztusa óta biztosított vagyok (a táppénz is az, ugye)? Most is munkaviszonyban, fizetés nélküli szabin vagyok, szóval sem a TGYÁS, sem a GYED nem volt passzív.

Azért nehéz ez, mert mint írtam családi vállakozásban vagyok kültag, szóval sok minden rajtam/rajtunk múlik ill. a befizetendő munkáltatói járulékok összegén, ami ugye, mint tudjuk nem kevés.... De vmit valamiért.

A GYED lejárta és az új pici születése között - ha minden igaz - - pont 6 hónap lesz. A 180 napba a hétvégék nemtom hogy beleszámítódnak-e, mert ha nem, akkor tuti nem lesz meg a 180 nap.

Remélem jól értettem a kérdésetek, s meg tudtam rájuk felelni...
ha nem légy szí kérdezz még!

köszi előre is
Dilit

elintézzük.hu 2010.02.08. 15:07:44

@Dilit:
Kedves Dilit!

Szokták mondani, hogy „amit nyer a vámon, elveszíti a réven”…
Érdemes végiggondolni ezt a „pont 6 hónap” dolgot…, ugyanis, ha akár csak 179 nap jönne össze, akkor már hiábavaló volt az „igyekezet”…
Egyébként pedig csak nagyon magas jövedelemnél van jelentősége a két gyerkőc közti 180 bérezett napnak, hogy ti. újra „plafon nélküli” lehessen a tgyás.
Ha a jövedelem eléri a minimálbér kétszeresét, akkor abból a maximális ellátások jönnek ki 0 bérezett nappal is, ha pedig ez alatti a bér, akkor a szerződés szerinti vagy a tényleges –járulékalapot képező – jövedelem figyelembevételével számolják az ellátást.

Pénzbeli egészségbiztosítási járulékot fizetsz, tehát táppénzre jogosult leszel. /Apuka meg igényelhetné a gyes-t a főállása mellett, egészen a tgyás igényléséig (!) - ahogy írtuk már az előző válaszunkban-, vagy akár a nagyszülő, ez családi döntés./
Egyéni vállalkozói, Bt stb. ügyekbe részletesebben nem mennénk bele – nem a mi kompetenciánk, de esetleg hasznos lehet a 2006. évi IV. törvény – a gazdasági társaságokról
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0600004.tv
Meg még a Tbj. (1997. évi LXXX. tv.) 28-29.§-a…, de ezeket biztosan ismeritek!
Egyébként meg tanácskoznánk a könyvelőnkkel 
Kedves Dilit, reméljük jól értettük egymást, és így közelebb vagy/vagytok a megnyugtató döntéshez!
És szép napos napot kíván mindannyiótoknak, az elintézzük.hu
süti beállítások módosítása