HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

Kedves Mindenki!

Harmadik gyermekemmel vagyok itthon gyeden január végéig, utána még egy évig
gyesen. Elvileg van munkahelyem, ahova visszamehetnék majd, de az utóbbi 4
évben, amióta eljöttem nagyon sok változás történt a cégnél (Multi),
ezenkivül messez van a lakásomtól és a munkaidő sem kedvező három gyerekhez.
vagyis csak akkor lenne jó nekem, ha 4, esetleg 6 órában vennének vissza,fix
munkaidővel, de nem hiszem, hogy ez lehetséges. Természetesen megpróbálom,
elvégre szerettem ott dolgozni,és jól is fizettek. De, ha mégsem, akkor egy
gyerekbarát munkahelyet szeretnék keresni a közelben. Mivel tudom, hogy ez
nagyon nehéz, úgy gondoltam, hogy amikor lejár a gyesem, beadnám a
felmondásomat és kivenném a szabadságomat a munkáltatómnál. Mivel 3
gyerekünk van, hivatásos anyukára váltanék (amiről fogalmam sincs,hogy hol
kell igényelni)és közben keresném az állást, esetleg részmunkaidőt
vállalnék. Kérdésem tulajdonképpen az, hogy "hivatásos anyaként" lehet-e ugynaúgy 4 órában munkát vállalni, mint
gyes alatt, vagy tilos bármilyen munkát végezni? Tudom, hogy 1 év alatt
sokat változhatnak a jogszabályok, de a jelenlegi törvények alapján
lehetséges minden úgy ahogy én azt kigondoltam?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv. Fischi

 
Kedves Fischi!
 
Gratulálunk a nagycsaládhoz, a három gyerekhez, és sok –sok energiát kívánunk a következő évekre is! De háromgyereknyi örömből azért naponta töltődik az akksi J
 
¨Akkor először nézzük a „tulajdonképpeni” kérdését:
- amit a köznyelv „főállású anyaságnak” nevez, az a gyermeknevelési támogatás, a gyet, ami legalább három kiskorú nevelésekor igényelhető: a legfiatalabb gyermek 3 éves korától a 8. életév betöltéséig.
- a jelenleg hatályos jogszabályok szerint az ellátás folyósítása alatt a szülő kereső tevékenységet legfeljebb napi 4 órát meg nem haladó időtartamban folytathat. /Az is 4 órát meg nem haladó tevékenységnek minősül, ha a munkavégzés szombat-vasárnap történik, feltéve, hogy a munkaidő a heti 20 órát nem haladja meg./
De időbeli korlátozás nélkül is dolgozhat, HA az otthonában történik a munkavégzés.
 
- Sőt! időkorlátozás nélküli munkavégzésre lehetősége van már a gyes mellett is, akár a régi munkáltatójánál, akár –a régi munkaviszony megléte mellett – új munkaadónál. Ha ezt is fontolgatja esetleg, akkor feltétlenül olvassa el tájékoztatónkat a blogon /Gyes melletti munkavégzés és táppénzjogosultság /
 
¨ A levele bevezető része egyszerre „realisztikus” és „idealisztikus”…
Gyermekbarát munkahelyet keresne, előbb fölmondana, azután majd próbálna keresni másik munkalehetőséget, esetleg részmunkaidőset…
Természetesen lehet, hogy Önnek már vannak konkrét ajánlatok a tarsolyában, ezt mi nem tudhatjuk…, de ha nem így van, akkor az elképzelése – három gyermekes anyukaként - a jelenlegi körülmények között,  finoman fogalmazva is: kockázatos...
 
5 év után visszamenni a régi munkahelyre, ami ráadásul megváltozott sok vonatkozásban az elmúlt években, mint minden körülöttünk – nagyon kemény! Mi mégis azt javasolnánk, hogy üljön le beszélgetni a jövőbeli lehetőségekről még most a „munkáltatójával”: Ön is elmondhatná a családi helyzetéből adódó nehézségeket, elmondhatná, hogy Önnek milyen beosztás stb. lenne összeegyeztethető a családi teendőkkel, de talán ajánlatos lenne mindezt azzal felvezetni, amit írt is, hogy Ön szeretett ott dolgozni stb., és a továbbiakban is szeretné, ha tudnák, hogy lehet Önre számítani. És kíváncsi is arra, hogy mit kéne Önnek tennie ahhoz, hogy minél gyorsabban föl tudja majd venni a kellő tempót: próbálja meg a munkáltató értésére adni, hogy megérti az ő szempontjait is. Tehát szerencsés lenne kompromisszumos megoldást találni, még akkor is, ha „messze” van az a munkahely, de legalább VAN!
Ha pedig valóban úgy tűnik, hogy nincs sok esély jó megoldásra, akkor keressen meg egy munkajogászt, akivel végig lehet beszélni, hogy az Ön helyzetében mi lenne a legkedvezőbb lépés (pl. nem biztos, hogy az, ha Ön mond fel…) Ezzel sem kell megvárni a gyes végét, legyen ideje végiggondolni, és időben meglépni mindent!
Nem tudjuk, hol él, Fischi, de az alábbi linken megtalálja a Jogpont Hálózat elérhetőségeit, tehát el tud menni tanácsot kérni az Önökhöz legközelebb eső irodába – ez ingyenes munkaügyi jogsegélyszolgálat: www.jogpont.hu
 
Kedves Anyuka, tulajdonképpen lehetett volna csak annyit válaszolni a levelére, hogy „igen, lehet”; csak remélni merjük, hogy hosszabb válaszunk segítségére lesz a mérlegelésben:)
 

Címkék: munkavállalás munkáltató gyet

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr631686543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fischi 2010.07.02. 16:05:25

Nagyon szépen köszönöm a választ! - ha megkésve is... Sokáig figyeltem, vártam válaszra, de nem találtam...egészen mostanáig (azt hittem, nem ment el a bejegyzésem)
De még mindig aktuális a kérdés, úgyhogy nagyon szépen köszönöm! Budapesten élünk amúgy, és tudom, milyen nehéz munkát találni a mai világban, adott gazdasági helyzetben, 3 gyermekkel és 30 felett...majdnem lehetetlen. Sajnos még nincs ajánlatom, csak nézegetem a lehetőségeket, a kínálatot. Ugyanakkor elkezdtem itthoni munkában is gondolkodni, ehhez pedig nagyon hasznos az Önök részletes leírása, útbaigazítása, vagyis hogy ha itthonról dolgozom, akkor az nincs óraszámhoz kötve! Ez itt nem a reklám helye, nem tudom le szabad-e írni, ha nem, elnézést kérek és kérem töröljék ki a címet: otthonrol.hu/ Véletlenül találtam ezt az oldalt, regisztráltam kíváncsiságból, de túl komplikáltnak tünt, és többet nem foglalkoztam vele. Aztán küldtek ajánlatot, most végeztem el a tesztet, talán összejön. Nem lehet meggazdagodni vele szerintem, de kiegészítésnek jó lehet. Azért írom le, mert talán más anyukának is segít, tényleg nem reklámozni akarom, semmi közöm hozzá.
Még egyszer köszönöm a segítséget, a részletes válasz nem volt hiábavaló!!!
Üdv. Fischi
süti beállítások módosítása