HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

Kedves Elintézzük Csapat!
 
Böngésztem a weboldalon feltett kérdéseket és válaszokat, igyekeztem is leszűrni belőle a számomra fontos információkat, de végül mégis sikerült összezavarodni. Ezért gondoltam, hogy valamivel személyreszabottabb válaszért mindenképpen írok Önöknek.
 A helyzetem a következő:
 1991 szeptember 1. óta folyamatos a biztosítotti jogviszonyom, voltam alkalmazott, majd vállalkozó, majd volt egy időszak, amikor egyszerre mind a kettő. 2006. június 2-án elhelyezkedtem egy cégnél, ahol természetesen továbbra is folyamatos volt a jogviszonyom. A problémám ott kezdődik, hogy 2009. július 31-én megszűnt a munkaviszonyom, és augusztustól munkanélküli lettem. A sors fintora – és egyben legnagyobb boldogságom -, hogy október végén terhes lettem; jelenleg 13 hetes vagyok. A szülés várható időpontja 2010. július közepe. Szerencsére sikerült elhelyezkednem január 8-tól, ezzel meg is nyugodtam, hogy akkor meglesz a 180 napom, de most olvastam, hogy amikor én szülök, rám már az új szabály érvényes, azaz nem 180 nappal, hanem 365 nappal kell rendelkeznem? Akkor ebben az esetben én mire vagyok jogosult? Az a 18 évnyi befizetett járulék nem számít, ami a hátam mögött van? Csak remélni tudom, hogy én dramatizálom túl a helyzetet, de őszintén kétségbe vagyok esve egy lakáshitellel, egy minimális bejelentett fizetéssel, és a férjem jelenleg a létéért küzdő vállalkozásával „megtámogatva”.
 Adataim az alábbiak:
 Előző munkahelyemen a bruttó bérem 218.890 Ft volt, ez gondolom a szülést megelőző naptári év miatt fontos. Ezt 7 hónapon át kaptam, majd a munkanélküli segély… Jelenleg bruttó 89.000 Ft-tal sikerül elhelyezkednem, amit szintén csak 6 hónapon át kapok, mert ugye, júliusban már szülök. (a munka szellemi, tehát terveim szerint nem megyek táppénzre a szülés előtt).
A baba első gyermek lesz.
Kérem, nyugtassanak meg, hogy vannak kilátásaim TGYÁS-ra, GYEDre, és ha igen, akkor mekkora összegekre? Azzal is tisztában vagyok (vagyis azt hiszem), hogy amennyiben a szülés úgy lesz, hogy a TGYÁS jövő január elején jár le, akkor már az idei fizetésem lesz a GYED alapja – ami rettentően kevés…
 Köszönettel,
Judit
 
 
 
Judit, kedves – együtt örülünk Önökkel!
Át tudjuk érezni, mit jelenthet ez a várva várt Babóca:)  És akárhogy is lesz, kívánjuk, hogy ennek a boldogsága sose fakuljon meg!
Levelét olvasva, úgy tűnik, mi is hozzá tudunk járulni egy picit, hogy nyugodtabbak lehessenek, és ne legyen annyira kétségbeesett. Valószínűleg több menetes lesz a beszélgetésünk, mert hogy vannak még bizonytalanságok az április 30-át követő időszakra vonatkozóan, amikor életbe lépnek majd az új jogszabályi változások, meg még kiegészítő információk is kellenének…
Na, nézzük!
· Először is azt kell tudnia, hogy a jogosultságok szempontjából a szülés előtti 2 évet nézik: ezen belül kell meglennie a 365 biztosításban töltött napnak – tehát 2008. július valahányadikától (nem tudjuk a szülés várható időpontját) 2010. július valahányadikáig. Akárhogy is számoljuk, ez bőségesen meglesz!
· A tgyás számításának irányadó időszaka a 2009-es naptári év: az ellátás alapját az irányadó időszakban elért jövedelem alapján állapítják meg, a táppénzszabályok alapján, hiszen 2009. július 31-ig megvan a legalább 180 naptári napi jövedelem, nem is akármekkora… (Azt viszont nem írta le, hogy utána álláskeresési járadékot kapott végig, idén január 8-ig? – ezt még körbe kéne járni…)
· A fenti „logika” alapján gyed-re is jogosult lesz, de hogy mennyi időre, és hogy mekkora összeggel, erre nem most válaszolnánk… Ugyanis a gyed-szabályokban van egy változtatás, mely szerint a gyed a jogosultságot megelőző 2 éven belül megszerzett biztosításban töltött napoknak megfelelő időtartamra jár, de legfeljebb a gyermek 2. életévének betöltéséig. (Nem tudjuk pl. a szülés várható időpontját sem, ami fontos lenne…Mint ahogy azt is jó lenne tudni, hogy napra pontosak-e a levélben írt dátumok… Apropó, azt tudják már, hogy kislányt vagy kisfiút várnak? Peersze, teljesen mindegy, úgyis szép, egészséges gyerkőc lesz! Csak kíváncsiságból…)
Most röviden ennyi, Judit! Reméljük, kicsit nyugodtabb lett, nyugodtabbak lettek! Várjuk a kiegészítő információkat a továbbgondolkodáshoz. És természetesen üdvözöljük Kispapát is, aki biztosan egy icipicivel a föld fölött jár, mikor épp’ nem a vállalkozásával küszködik! Judit meg vigyázzon magukra! Üdvözli Önöket az Elintézzük Csapat:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr961686540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása