Bár az okmányirodák általában országos illetékességűek (bármit lehet intézni bárhol) lakcímkártyát csak a területileg illetékes egységben lehet intézni. (Vagyis abban a városban, kerületben, ahová Ön be szeretne jelentkezni, vagyis ahová állandó lakcímet szeretne)
Új lakcímkártyához szükség lesz valamilyen dokumentumra (tulajdoni lap, adásvételi szerződés stb), ami igazolja, hogy milyen "jogviszonyban" áll az új ingatlannal.
Bérelt lakásba is be lehet jelentkezni állandó lakcímre, ehhez viszont szükséges a bérbeadó hozzájáruló nyilatkozata.
Bármilyen, nem saját tulajdonú ingatlanba be lehet jelentkezni állandó lakcímre, de mindenképpen szükség lesz a tulajdonos írásbeli hozzájárulására.
Ha bárki beleegyezése ellenére rendelkezik állandó lakcímmel az Ön ingatlanára, (bérlő, előző tulajdonos, elvált házastárs nem jelentkezett ki) az illetékes önkormányatnál kérhet kényszerkijelentést, amely azonban illetékköteles. (2.000 Ft)