HTML

Az elintézzük.hu megoldóblogja

megoldóblog az elintézzük.hu-tól! leírjuk a legérdekesebb kérdéseket, amik az elintézzük.hu-hoz érkeznek, vezetünk kicsit Benneteket kézenfogva a közigazgatás zegzugos folyosóin és a szolgáltatók ügyfélszolgálatainak útvesztőiben. Egyedi kérdésekre nem mind fogunk tudni válaszolni, arra ott a Tudakozó Plusz (197), de ha megírjátok, hol vesztetek el, milyen kérdésekkel foglalkozzunk, próbáljuk azokat körbetáncolni... (igen, eredetileg ez kismamügyi megoldóblog volt, de a nagy sikerre való tekintettel indítottunk egyet csak Nekik, a www.kismamatanoda.hu-t, oda várunk minden anyukát sok szeretettel!

Friss topikok

  • weronique: Tisztelt Szerkesztő, kérem segítsen, mert a helyi oep-nél teljesen elakadtam és nem értem az okot... (2012.02.28. 14:09) tgyás, gyed számítása 2. babánál
  • bluegirl: Tisztelt Szakértő! Gyed-del kapcsolatban szeretnék érdeklődni Öntől. Történetem röviden: 2007. fe... (2011.11.28. 15:37) tgyás, gyed, gyes?
  • Niki8810: Kedves elintézzük.hu! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldalukra,rengeteg hasznos levéllel találk... (2011.06.17. 15:09) alanyi jogon járó juttatások
  • Franky68: Tisztelt Elintézzük szakértői stábja! Lenne néhány kérdésem a GYES utáni munkába való visszaálláss... (2011.04.27. 00:54) gyes utáni felmondás
  • relind: Tisztelt elintézzük.hu! 2 gyereket szültem, ha jelenleg gyesen vagyok, és a 3. baba is útban van,... (2011.02.24. 11:35) táppénz gyes melletti munkavégzésnél

Linkblog

Kedves elintezzuk.hu csapat!

A következő dolgot tudtam meg a minap a munkáltatómtól: a cég, amelyben dolgoztam, úgymond "kiürült". Alapítottak egy újabb céget, amibe az összes kollégámat áthelyezték új szerződéssel, új bérrel és próbaidővel(!!!), kivéve engem, én a régi cégben maradtam. A főnököm saját bevallása szerint eladná a céget. Hogy velem mi lesz, még nem közölte. Gondolom, ha át akart volna helyezni az új cégbe, már megtette volna két hónappal ezelőtt, a többiekkel együtt.
A GYED-es papírjaimat még aláírták, de ha igaz, amit mond (ezt ugye sosem lehet tudni), és tényleg eladják a céget, és benne engem, elég rizikós számomra a további sorsom, mivel ki tudja, hogy ki lesz az új ügyvezetőm, fellelhető lesz-e egyáltalán. (Csak magánvéleményem, hogy az új céget bizonyos dolgok eltüntetése, tisztázása miatt alapították.)

Szeretném tehát kérdezni, hogy mit tanácsoltok:
- lépjek gyorsan ki, és ezzel együtt kérjem az eddig összegyűlt szabadságmegváltásomat?
- ha kilépek GYED alatt, mi történik velem a továbbiakban? Megtehetem-e ezt egyáltalán?
- maradjak a fenekemen és várjak, mi lesz?
- hogy járok jobban?
- mitől kell a legjobban tartanom: azaz hogyan verhetnek át a leginkább?
Első gyermekem 2008. elején, második 2009. nyár végén született.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel
korcsolya

Kedves Korcsolya, nyugalom! J

· Jelenleg gond egy szál se! Ha meg is szűnik a cég, és vele a munkaviszonyod, passzív jogon járni fog végig a gyed!

Az jó, ha valóban aláírták a gyed-es papírokat, kitöltötték a foglalkoztatói igazolásokat, és továbbították is a munkáltató székhelye szerint illetékes Egészségpénztárhoz, - még az esetleges felszámolási eljárás előtt.

· De látod, nem eszik a kását olyan forrón! Elég sajátos helyzet, amit leírtál! Nem csoportos létszámleépítésről van szó a munkáltatódnál!  És Te felmondási védelem alatt állsz, egészen a gyes utáni 30. napig, tehát rendes felmondással nem küldhet el a munkáltatód! Macerás lesz ez neki, úgy tűnik, nehéz lesz okot találnia, különösen hogy a többieket áthelyezte…

Mi mindenképpen megkeresnénk egy munkajogászt, és részletesen végigbeszélnénk, hogy ha valóban megszűnik a cég, akkor hogy kerülsz ki ebből a legjobban, milyen jogaid vannak, milyen járandóságokra számíthatsz stb. Ajánljuk, hogy a www.jogpont.hu  weblapon keresd meg a Hozzád legközelebb eső irodájukat; ingyenes jogtanácsadást nyújtanak munkavállalóknak.
És nehogy ilyen eszedbe jusson, hogy Te lépsz ki! Viszont ne ülj a fenekeden - ahogy fogalmaztad -, hanem járj utána a dolgaidnak, hogy HA helyzet van, akkor tudj okosan reagálni. És amíg át nem látunk mindent, addig semmit nem írunk alá!
J Nem kényszeríthetnek senkit azonnali döntésre, aláírásra!

Nem tudjuk, hogy a 2008. eleje pontosan mit jelent, de - akár visszamenőleg, akár korábban -kívánunk boldog születésnapot  a kétéves kislányotoknak vagy kisfiatoknak!  És bár most dúl a tél, de hamarosan itt lesz az „1. gyertyás” nyári nap is J

Kedves aggódó Anyuka, - reméljük, most egy kicsit megnyugtatóbbnak látod a helyzetedet! Ügyes, talpraesett, gyors utánjárást kívánunk!

És keress minket máskor is, ha elakadsz valamilyen problémában! Üdvözöl Titeket, az elintézzük.hu

 

 

 

 

Címkék: védelem gyed felmondási

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elintezzuk.blog.hu/api/trackback/id/tr251751653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bariagi 2010.11.25. 17:13:50

Tisztelt Szakértő!

2011. februárjában lesz gyermekem két éves. Jelenleg gyed-en vagyok vele. Bementem a munkahelyemre hogy jelezzem, hogy visszamennék dolgozni ha a gyerkőc betölti a második életévét. Rögtön az első mondatuk az volt hogy: közös megegyezés??? Mondtam hogy nem írom alá. Úgy tudom hogy a gyermek 3 életévéig védve vagyok a felmondás alól amíg a gyest kapom. Az lenne a kérdésem, hogy ha nem én igénylem a gyest hanem a nagyszülő, akkor is fennáll a felmondási védelem vagy nem?

Előre is köszönöm a választ
süti beállítások módosítása